Hier vind je vaak gestelde vragen terug over het gebruik van de website en webshop. Heb je zelf nog een vraag die hier niet tussen staat? Aarzel niet om me te contacteren op info@eco-onmymind.be
Ik heb net mijn bestelling betaald en zie dat ik iets vergeten ben. Kan ik dit nog nabestellen?
Kan ik een product retourneren?
Op welke manieren kan ik betalen in de webshop van Eco on my Mind?
Betalen met Ecocheques of Complimenttickets lukt niet.
Hoe kan ik een cadeaubon gebruiken in de webshop?
Hoe wordt mijn pakket verzonden?
Hoelang is mijn pakketje onderweg?
Wat als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?
Indien het snel genoeg gebeurt, kan dit. Bestel en betaal hetgeen je vergeten bent via de webshop. Kies voor “afhalen”, zodat de verzendkosten wegvallen. Geef even aan bij de bestelnotities dat dit bij jouw andere bestelling gevoegd mag worden. Dit kan dus enkel indien ik beide bestellingen in 1 pakket kan verpakken.
Indien je voor de eerste bestelling al verzendkosten had betaald, maar boven de 75 euro uitkomt met je nabestelling, dan kan ik daar helaas niets aan veranderen. Het bedrag van de verzendkosten blijft dan (voor 1 van de 2 bestellingen) hetzelfde.
Soms kan het gebeuren dat een product toch niet is wat je verwacht had. Retourneren is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. Zo moet het product in ongebruikte toestand zijn en in de originele verpakking zitten. Ook de verpakking mag niet stuk zijn. Bovendien moet het product binnen 2 weken na ontvangst worden teruggestuurd op eigen kosten.
In de webshop van Eco on my Mind kan je betalen met Bancontact, IDEAL, Mastercard, Visa, Edenred Ecocheques, Edenred Complimenttickets en Bonsai.
Bonsai is een app die je kan linken aan je bankrekening. Telkens je 10 keer betaald hebt met deze app, wordt een boom geplant. Je kan er ook voor kiezen om bij een betaling een boom te planten voor een heel klein bedrag.
Indien je ervoor kiest om de bestelling af te halen, kan je ook aangeven dat je cash zal betalen bij afhalen.
We aanvaarden momenteel enkel elektronische Ecocheques en complimenttickets van Edenred. Je kaart moet geactiveerd zijn om deze online te kunnen gebruiken.
Indien het niet lukt via de smartphone, raad ik aan om via een desktop computer of een laptop de bestelling door te geven en te betalen met Ecocheques of Compliment tickets. Dit werkt meestal beter. Let erop dat je het volledige betaalproces doorloopt.
Kies ook steeds bij de betaalwijze voor het juiste type van cheques (Ecocheques versus Compliment tickets).
Als je klikt op “Winkelmand bekijken”, kom je terecht op een pagina met jouw winkelmandje. Hier zie je niet alleen wat er allemaal in je winkelmandje zit, maar kan je de aantallen ook nog aanpassen of producten verwijderen.
Op deze pagina kan je ook de code invullen die je vindt op je cadeaubon. Deze code bestaat altijd uit 3 letters en 3 cijfers. Vergeet niet om na het invullen nog te bevestigen door op “Cadeaubon toepassen” te klikken.
Ook op de pagina om af te rekenen, kan je nog de code van je cadeaubon invullen: klik daarvoor op “(Heb je een coupon?) Klik hier om je code in te vullen”.
Een cadeaubon kan je niet in stukjes opnemen. Je bestelbedrag moet dus minimaal het bedrag op de cadeaubon zijn.
Voor de verzending werk ik samen met MyParcel. Via deze dienst kies ik voor BPost of PostNL.
Wanneer je pakketje de eerste keer wordt ingescand door een van deze transporteurs, ontvang je een mailtje met een track&trace code. Indien je dit niet ontvangen hebt, zou het kunnen dat dit in je spambox terechtgekomen is.
Ervaring leert me dat een pakketje tussen 1 en 3 dagen onderweg is. Via de track&trace code kan je het zelf ook volgen.
Ik stuur altijd een mailtje als het pakketje klaar is en verzonden zal worden. Ik streef ernaar je pakket binnen 2 werkdagen (48u) te verzenden. Indien dit niet lukt omdat er bijvoorbeeld iets niet in voorraad is, laat ik dit weten via een mailtje.
Misschien was je niet thuis op het moment dat het transportbedrijf je pakje bracht. In dat geval wordt het naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht. Je ontvangt in dat geval een mailtje (check ook je spambox!) of een briefje in de brievenbus.
Indien je geen bericht hebt ontvangen, maar het pakketje staat wel aangeduid als “afgeleverd”, check dan even bij de buren. In drukke periodes worden pakketjes soms bij de buren afgeleverd zonder je hierover te informeren.
Als je het pakje nergens kan bemachtigen, mag je me altijd contacteren. Ik heb 14 dagen tijd om een probleem aan te kaarten bij de transporteur. Dus wacht niet te lang met contact op te nemen indien je het pakje echt nergens terugvindt.
Binnen België bedragen de verzendkosten €7, naar Nederland €9.
Als je op de “Afrekenen” hebt geklikt, kom je op een pagina met 3 kolommen. In de rechterkolom, onder “Jouw bestelling” kan je via een knop kiezen voor “vast tarief” of voor “afhalen”. De knop die groen wordt is jouw keuze. Indien je kiest voor “afhalen”, hoef je uiteraard geen verzendkosten te betalen.